Online marketing bureau kiezen: waarop letten?

Tegenwoordig kun je niet om digitale marketing heen. Alle doelgroepen zijn actief op het internet, van jong tot oud. Om een wasmachine aan te schaffen of financiële zaken te regelen. Door deze verschuiving in informatieconsumptie is online marketing erg belangrijk. Maar makkelijk is het niet. Een online marketing bureau kan je hierbij helpen. Bij het kiezen van een geschikte partner moet je op 3 dingen letten: Wat zijn eerder behaalde resultaten? Is er een ‘klik’ met het bureau? En wordt er eigenlijk wel moeite voor je gedaan?

Wat zijn eerder behaalde resultaten?

Soms voelt het alsof iedereen een online marketing bureau kan starten. Op Google vind je een scala aan professionals in het vakgebied. In veel gevallen is het vast legitiem, maar het kan geen kwaad naar referenties te vragen. Bij voorkeur vraag je naar een lijst, zodat je zelf referenties selecteren kan. Zo voorkom je dat een interessant bureau je specifieke referenties voorschotelt welke bij voorbaat positief zijn. Uiteraard is dit begrijpelijk. Alleen krijg je er nooit een objectief beeld door.

Is er een ‘klik’ met het bureau?

Natuurlijk is het belangrijk om doelstellingen te formuleren, budgetten vast te stellen en contractduren af te spreken. Echter is een klik met de gekozen partij ook belangrijk. Wellicht moet je een lange periode met de andere partij samenwerken. Tevens wil je dat het online marketing bureau je doelstellingen begrijpt en met je meedenken. Alleen als de communicatie helder is, kun je je boodschap door vertalen in een succesvolle strategie. De gevolgen voor jouw ondernemen kunnen groot zijn. Positief, maar ook negatief. Vergeet niet dat het altijd moeilijker is om je reputatie te herstellen.

Wordt er moeite voor je gedaan?

Tot slot is het belangrijk dat een online marketing bureau moeite voor je doet. Het is niet voor niks een vak apart. Je kunt van tevoren een duidelijke visie hebben van je strategie, en je mag ervan uitgaan dat het bureau er alles aan doet om dit te verwezenlijken. Daarnaast wil je dat het bureau met je meedenkt. Sta dan ook open voor hun ideeën. Verder kun je om tussentijdse rapportages vragen. Zo merk je ook of er inderdaad moeite voor je wordt gedaan. Een voorbeeld van een online marketing bureau waarvoor dit geldt, is Kwalitiv. Dit bureau doet niet alleen moeite voor je, maar de eerder behaalde resultaten zijn nog eens erg goed ook.

Martin Kok is al jaren actief op internet. Sinds enige tijd heeft hij zich meer gespecialiseerd in SEO. Met de blok website seovoorondernemers.nl wil hij startende maar ook ervaren ondernemers helpen om hoger te scoren in google.

Geef een reactie